• Dames tonen karakter en veerkracht

Er zat weinig tijd tussen het einde van de zomervakantie en de start van het bekerseizoen maar door de combinatie van MO19 (zaterdag) en de Dames (zondag) hadden we toch al een redelijk aantal speelsters op de training. Met twee intervaltrainingen in het park begonnen we in de 1e week aan de training op zijn Ries Hooglands, gewoon hard werken en niet zeuren. De 2e week stond in het teken van twee leerzame oefenwedstrijden. Kortom we waren allemaal op onze eigen manier in vorm om vandaag de eerste wedstrijd te gaan spelen op het groenste natuurgras in de regio. Met dank aan een ieder die het groen heeft weten te houden.

De eerste testcase begon echter zaterdag al met de MO19 en daar zagen we in ieder geval dat we al netjes op schema lagen, vooral conditioneel zag het er prima uit en de 2-0 overwinning was een eerste opsteker.

De dag voor de dames begon dus op zondag met een meer dan prima verzorgde lunch
    (dank Marion en Myrthe) en de uitreiking van de nieuwe gesponsorde kleding, de sponsor (Boumans Installatietechniek) was ook zelf aanwezig bij de lunch en ook later het grootste deel van de wedstrijd.
    Na de lunch was het tijd voor het passen van de kleding en het maken van de team- en
    individuele foto’s.

Dan tijd voor onze eerste bekerwedstrijd, een bijzonder duel omdat de dames van de teams elkaar goed kennen maar nu sportief tegenover elkaar stonden. Dat gaf vooral strijd, karakter en leuk voetbal te zien waarbij een ieder naarmate de wedstrijd vorderde zichzelf conditioneel tegenkwam maar toch weer die extra stap wist te zetten. De wedstrijd bleef dan ook leuk om te zien.
    Ook dank aan het talrijk opgekomen publiek, de zit-en staanplaatsen leken uitverkocht.
    Als dat elke wedstrijd zo kan maakt dat het voetbal er alleen maar leuker op, zij zorgden voor een echte bekersfeer.
    Daarbij ook complimenten aan de arbitrage, zowel scheids- als grensrechters deden prima hun werk.

De score werd verrassend geopend door Chyara, een mooie aanval werd goed afgerond en de 1-0 stond snel op het (niet aanwezige) scorebord. Niet veel later was Myrthe doeltreffend door goed door te zetten en de 2-0 feilloos binnen te tikken. Uit een tegenaanval wist Maureen mooi te scoren na al meerdere doelpogingen te hebben gedaan en de spanning was geheel terug, 2-1.
    De wedstrijd golfde heen en weer waarbij uit een mooie aanval Myrthe de 3-1 inschoot, wederom door te blijven gaan en niet op te geven. Met deze stand mochten we gaan rusten.
    In de pauze werden we vooral deelgenoot van veel gezang en dat gaf de dames weer extra energie om ook in de 2e helft er vol voor te blijven gaan.

Na rust werd er veel geprobeerd maar beide teams misten het echte ritme en conditie om elkaar nog de wil op te leggen tot 3 minuten voor tijd het geheel onverwacht toch nog 3-2 werd. Een slotoffensief zat er niet meer in en als er al mogelijkheden waren dan wist Stephanie (keepster) er wel raad mee.

Een toch wel verrassende maar verdiende overwinning was een feit. De emotie na afloop van de wedstrijd gaf wel aan dat het damesvoetbal leeft en zeker een verbindende factor is in het Dorp.
    Mooi dat dit team daaraan een bijdrage heeft kunnen leveren en wat we lieten zien was zeker in de eerste helft het type voetbal wat we al graag zien, dat kan door het seizoen heen alleen maar beter worden. Combinaties, werklust, tempo en doen wat er van je gevraagd wordt.

We kunnen dan ook met een goed gevoel terugkijken op een mooie voetbalzondag waar ook de omzet deze middag absoluut van heeft geprofiteerd.

We staan pas aan het begin van het seizoen en winnen is niet het hoogste doel. Dit jaar willen we vooral als team groeien want de speelsters komen nu uit drie teams aangevuld met drie nieuwe speelsters en het vraagt tijd om het geheel in te passen.

En als we af en toe al een overwinning kunnen pakken maakt dat het natuurlijk altijd leuk(er).
    Maar gezelligheid telt zwaarder en dat is waar we als dames- (en natuurlijk ook de meiden-tak) ook voor staan.

Om die reden gaan we in oktober dan ook op een geheel verzorgd trainingskamp en dat- mogen we toch echt als luxe en bijzonder ervaren. Ook hier met dank aan de sponsor(en) die het damesvoetbal in t Goy een warm hart toedra(a)g(t)en

Voor nu twee meer dan twee tevreden maar vooral trotse trainers.